יום שישי, 12 בנובמבר 2010

ערך השרות - הבדלי תרבויות

באחד מהימים צלצלתי לחברה, שלא נאמר את שמה, והצגתי את החברה שלי בפני מנהל פיתוח עסקי שלה, אמרתי לו ש"אנחנו חברת תיווך עסקי המאפשרת את החיבור בין שתי חברות בעלות פוטנציאל עסקי על מנת להגדיל רווחיות". שמחתי לבשר לו כי יש לי קונה המעוניין במוצר להם והוא רוצה לשמוע עוד פרטים. על אף ההסבר המוקדם שנתתי על שרותי החברה שלי, מנהל הפיתוח העסקי ענה בקול בטוח וללא היסוס "נשמע מעניין, תן לי את שמם ואני אדבר איתם". לא הבנתי את כוונתו שהרי הסברתי לו כי אנו מתווכים עסקים, לתת לו את המספר ושם החברה לפני שחתם על בלעדיות נוגד את עקרון התיווך. באותו יום נוכחתי לדעת, אנשים לא אוהבים לשלם על שירותים, הם לא מעריכים זמן של אחר ומקווים לקבל את השרות במינימום כסף אם בכלל.
במסגרת תפקידי אני מצלצל למספר רב של חברות על מנת להציע את שרותי החברה המיועדים לנצל מספר רב של הזדמנויות עסקיות בשוק הגלובאלי. הזדמנויות כאלה יש למכביר כך שחבל לפספס את הפוטנציאל הקיים על מנת להגדיל רווחים. ההיגיון אומר שעל מנת לעשות רווחיים חייבת להיות השקעה, אולם חוסר רצון ל"בזבז" כסף על השקעה שיווקית / מכירתי גובר על הרציונאל שהוצג כאן.
בארץ ערך השרות איננו מושרש דיו בתרבות הצרכנית שלנו. אנשים לא מעריכים שרות אמיתי טוב אלא מנצלים זאת כך שחברות נוטות להשקיע פחות בשרות כי אין לו ערך ממשי ליצירת רווחים, כלומר, ניתן להשקיע פחות הון בשרות ולקבל את אותן תפוקות.
אקסלנט פתרונות מאמינה בשרות מקסימאלי שבא לידי ביטוי בהשקעה רבה עבור הלקוחות. מיקוד העשייה הינו למילוי רצונות וצרכי הלקוח. אנו מאמינים באקטיביות ובקיום הבטחת השרות כתנאי עיקרי למערכת יחסים ספק / לקוח ולא כתופעת לווי.
מסיבה זו, אקסלנט פתרונות חושבת של על שרות טוב ואמין יש לשלם מחיר. זאת מכיוון ששרות הינו כדין מוצר שאיכותו וכדאיותו נובעת מהערך הנתפס של הלקוח. קיצור זמן, הורדת לחצים, הגדלת רווחים וצמצום הוצאות הינם כולם תוצרים של השרות שלנו ומכאן נובע ערכם הגבוה. למרות שכולם רואים את עסקי התיווך כמאמץ שראוי לשלם לו רק בגין הצלחה אנו חושבים שהמאמץ הנדרש על מנת להגיע להצלחה ראוי לקבל עליו תמורה שכן הוא מרכיב עיקרי בשרות. כלומר, הדרך לא פחות קשה מהתוצאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה